2012. március 4., vasárnap

Jézus, világ Megváltója

Jézus, világ Megváltója,
Üdvözlégy, élet adója,
Megfeszített Istenfia,
Szent kereszted szívem hívja:
Jézus add, hogy Hozzád térjek,
Veled haljak, Veled éljek!

Általszegve kezed-lábad,
Átvert tested roskad, bágyad.
Mezítelen tépett melled!
Ó, siratlak, ó, ölellek!
Jézus add, hogy Hozzád térjek,
Veled haljak, Veled éljek!

Virágoknak szép virága,
Honnét orcád sárgasága?
Hegyes tövis koronázott,
Édes orcád vérrel ázott.
Jézus add, hogy Hozzád térjek,
Veled haljak, Veled éljek!

Aszú földet harmatozván,
Vérzel, vérzel a keresztfán.
Úgy piroslik tested róla,
Mint a most nyílt, piros rózsa.
Jézus add, hogy Hozzád térjek,
Veled haljak, Veled éljek!

Szent karjaid széjjeltárod,
Tán az embereket várod,
Kiken vérrel könyörültél,
Betegekért betegültél.
Jézus add, hogy Hozzád térjek,
Veled haljak, Veled éljek!

Ím, én magam Hozzád vettem,
Magunk vagyunk, Uram, ketten.
Szent fejedet hozzám hajtsad,
Szóljon hozzám kékült ajkad.
Jézus add, hogy Hozzád térjek,
Veled haljak, Veled éljek!

Piros forrás, nyílj meg nékem,
Ez a mély seb menedékem!
Ha illeti szomjas ajkam,
Nincs ereje bűnnek rajtam.
Jézus add, hogy Hozzád térjek,
Veled haljak, Veled éljek!

Fektess el e véres ágyon,
Most szenvedni véled vágyom.
Ha megmosdom e szent vérben,
Fehérré lesz minden vétkem.
Jézus add, hogy Hozzád térjek,
Veled haljak, Veled éljek!

Jézusom, ha jön a végnap,
Ismerj engem magadénak.
Homlokomon piros véred:
Tied vagyok, úgy ítélj meg!
Jézus add, hogy Hozzád térjek,
Veled haljak, Veled éljek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók